onsdag 17 februari 2010

Grrr!

Idag är inte en "Cissi fick en bra start på dagen = toppenhumör!"- dag.... Alvin har ju som sagt nu Herracillin, vilket ska ges 3 ggr/dag, alltså morgon/lunch/kväll... Om jag då jobbar dag innebär det att en dos måste ges på dagis. Idag lämnade jag grabbarna på dagis och tog med mig flaskan med antibiotika. Bad snällt att se kunde ge den innan han Alvin sover då... Men, nej, se det gick INTE!!! För det första måste man tydligen ha ett intyg som säger att medicinen MÅSTE ges tre ggr/dag, se får personalen på dagis ta ställning till om de vill ge det eller inte! Vad f*n är det för j***a bullshit rent ut sagt???????? Jag förstår ju att det inte är personalen själva som satt den regeln utan att det kommer uppifrån nånstans. Men om läkaren skriver tre ggr/ dag så finns det väl säkerligen en anledning till det. Och vaddå välja??? De har totalt ansvar för mina barn och deras hälsa när de är på dagis. Så är det ju.... Jag kan ju inte vabba i tio dagar bara för att Alvin är äter antibiotika!! Och om de nu "väljer" att inte vilja ge mitt barn hans medicin, vem tar ansvar för om hans infektion sprider sig och han blir jättesjuk????? Åh, byråkrati!!!!! Jag blir galen. Har gått och funderat på detta hela dagen. Det driver mig till vansinne!!!!

2 kommentarer:

Susan sa...

Men vad konstigt det lät. Måste han ha medicin så måste han ha medicin. Det är väl bara att ge honom det. Förstår att du blir arg...det hade minsann jag också blivit kan jag säga.

Kramar

glashuset sa...

cissi, fråga vänligt hur de gör med ex astmabarn som behöver ex inhalation. De måste ge de lm som läkare har ordinerat och du be dem visa den regeln, var den står och be gärna om den skriftligt!!!!!!Idioter!!!!Kram