tisdag 16 februari 2010

G O D M O R G O N Tisdag!

Idag vaknade Alvin TIDIGT. Vet inte exakt vad klockan var men skulle gissa på nånstans runt 05!! Efter en timme, ungefär, vaknade storebror till liv. Det är ju inte direkt så att Alvin är särskilt tyst när han vaknar; "Nu Alvin vaken mamma!" i ganska hög stämma. Sen babblar han, och babblar, och babblar. Men de var snälla här på morgonen i alla fall, så jag låg kvar en timme ung, och drog mig i sängen. Fick vakna till när jag insåg att Liam hade gått och smygtagit skott till sin revolver....Vid 07 gick vi upp och åt frukost. Men innan det tog vi medicin dessutom. Det är en kamp utan dess like. Så jobbigt, både för Alvin och för oss. Ja, ja, nu sitter vi i alla fall här nere, och slappar lite, och Alvin har önskat, SURPRISE, Lillefot på TV:n. En liten stund, innan det är dags att klä på sig osv osv.....

Idag vankas dagis för barnen och träning och jobb för mig. Blir Crosstrainern och styrka. Dock inte på armarna då jag gjorde nåt med ena armen på BP:n i lördags. Har fruktansvärt ont och kan inte böja den ordentligt!

Annars satt jag och slösurfade efter resor igårkväll. Jag vill VERKLIGEN utomlands snart.
Hit skulle jag verkligen vilja åka. Turkiet har jag aldrig varit i! Vi pratar dock om att det inte blir denna sommar, utan nästa vår. Kanske lagom till M:s 30-årsdag ?! I sommar har vi pratat om Legoland med barnen. Lite mer småresor liksom. Ev är ju planen att renovera köket i sommar nämligen.

Nehe, nu ska jag mysa med grabbarna!

1 kommentar:

Susan sa...

Den där bilden ser ju inte helt dum ut. Där skulle man varit nu i stället för här i detta kalla och snöiga=)

Hoppas att ni får en bra dag.

Kramar