måndag 15 februari 2010

Näste man till drabbning

Igår visade M mig Alvins finger som ju var jättesvullet, ilsket rött, och såg verkligen inflammerat ut. Vi vet inte när han kan ha fått det och vad som har hänt. Idag bestämde jag mig för att ta med han till VåC och se vad de hade och säga om det lilla fingret. Läkaren tittade snabbt på det och konstaterade snabbt att han fått en kraftig bakteriell infektion i fingret som kräver antibiotikabehandling. Ska dessutom tvättas med Alsol-sprit och skickades utöver detta hem med strikta instruktioner om att ringa så fort vi misstänker att det sprider sig istället för att gå i remission. Så vi fick snällt packa oss iväg till Apoteket och hämta ut ytterligare en sorts medicin till kylskåpet. Jag visste att det skulle bli en stor fajt med Alvin, och vad rätt jag fick. Det fick bli en riktigt "elak" mamma som tvingade ner sitt lilla hjärta på golvet och hålla honom, medans jag sprutade in medicinen i hans mun. Ajaj, vad ont det gjorde i mammahjärtat :-( Och detta ska göras 3 ggr/dag, alltså även på dagis, Hujjedamig!! Jaja, det får helt enkelt gå.

Pratade fö med M förut, han blir sen ikväll, så ingen träning för mig ikväll :-( *suck* Jag är ju så på G, och vill utnyttja den känslan till max!

2 kommentarer:

Susan sa...

Aj aj aj...stackars liten då=(

Kramar

Carl-Martin sa...

Det hugger här med fast jag inte var med. På väg hem snart.
Tråkigt här skall du veta...