fredag 12 februari 2010

Grabbarna bus!!

På mornarna är det tydligen ett måste med syskonbus i soffan. Nu när Liam varit sjuk har det ju inte blivit så mycket med det, men idag var han fit for fight igen. Alvin är alltid den som startar, med att ställa sig i ena soffhörnet och ropa: "Miam, kom nu, busa!" Och Liam är inte sen att hoppa upp där tillsammans med honom... Det är lite otäckt ibland, då de är ruskigt nära kanten eller håller på att putta varandra över armstöden, eller varför inte slå sig mot varandra liksom, så att det hela slutar med illböl från de båda.......Men oftast går det bra. Som denna morgon!













Mitt problem med hur vi ska sysslesätta oss hela dagen, löste sig ganska snabbt. De ringde nämligen från jobbet. Kort om folk igen, det är som om det är fler sjuka än friska just nu. Vi sliter hårt, och jag är TRÖTT! Det här har varit den jobbigaste veckan på läääänge! I vilket fall, min chef frågade om jag ville komma in och jobba kval övertid ikväll. Visst, jag hade verkligen sett framemot en kväll tillsammans med M, då vi bara setts kanske en timme max var dag på ett ungefär. Men det är svårt att tacka nej till kval övertid. Alla pengar är välkomna pengar. I o m att jag i alla fall ska jobba helgen, så kändes det helt ok. Så efter lunch, när Alvin somnat, slängde Liam och jag ihop en kladdkaka som jag ska ta med till jobbet. Det är mina fantastiska arbetskamrater värda just nu. det är dom ju iofs alltid, men lite extra för tillfället. Tror inte folk förstår (som inte jobbar inom vården) vilken otrolig press och arbetssituation vi har inom vården just nu. Och så ska vi vara kompetenta att ta hand om alla andra människor. Stort ansvar, och vem fasen tar hand om oss????? Jaja....Jobb om en timme alltså. Hoppas ni får en trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer: