tisdag 19 augusti 2008

I protest


Detta är vår säng. Fin va`? Många av er kanske nu undrar varför sängen är bäddad bara på ena sidan (min sida fö). Vill ni veta?

Under de 6 åren Martin och jag bott ihop, har jag plockat. Och plockat, och plockat, och plockat.....och....PLOCKAT. Han är fenomenal på att sprida grejor runt sig. Värst är det på hans sida av sängen. I typ fyra av dessa sex åren, har jag försökt plcoka upp på sängen VARJE morgon, för att han ska ta hand om det när han ser det. Dessutom går det ju inte att städa om det ligger en massa grejer på golvet. Tro dock inte att detta har haft nån effekt. Allt som oftast får man istället höra en svordom eller två när han upptäcker grejerna på hans sänghalva. Och så kastar han ner dem på golvet igen. Sååå, nu har jag sedan ett drygt år tillbaka, bytt taktik.

1. Jag städar INTE hans sida av sängen (tur att han alltid har den sidan närmast fönstret, jobbigt annars), för jag kan inte städa när det ligger en massa grejer på golvet som jag tydligen helst inte får flytta upp på sängen.
2. Jag bäddar inte hans sida av sängen. Jag vill inte dra runt en massa skit i resten av huset, bara för att hans sida är smutsig, pga att han inte kan lägga sina kläder och grejer där de ska vara.

(nu ser det dock städat ut jämfört med hur det brukar se ut)

Det kanske mest komiska av allt (ja, numera skrattar jag bara åt det, för jag har ju kommit på ett sätt att slippa drabbas av det själv), är att han vid nägra tillfällen haft förklaringen; "Jag vet ju inte vart jag ska lägga allt, vi har för dåligt med garderober". Ja du Martin, vad hände med monstergarderoben i vårt sovrum då?

Inga kommentarer: