tisdag 12 augusti 2008

Grrr....Västtrafik


Idag gick jag till dagis för att hämta Liam efter hans första dag efter semestern. Dock tog vi bussen hem... Liam gillar nämligen att åka buss, och det är ganska kvavt och kladdigt idag, varför jag inte heller tackade nej till bussfärd.


Nåväl, väl på bussen satt vi där i godan ro. Fick tillsägelse från busschaffören att jag skulle ställa vagnen längs med bussen, så det gjorde jag. Nästa stopp kom en till barnvagn, och då var jag ju tvungen att ställa den åt andra hållet för att vi skulle få plats båda två. Några stopp efter det kommer ytterligare en barnvagn, iofs bara en paraplyvagn men den skulle ju in den också. Mamman ställde sig i mitten av bussen vid mittenutgången så att säga (fattar ni?) för att den fick inte plats mellan våra två kombivagnar. Busschaffören vägrade dock att köra om mamman inte pressade ner sin paraplyvagn mellan våra vagnar. De fick liksom kila fast den emellan. Sen skulle ju jag då av två stopp senare. Och då skulle vi knöla upp paraplyvagnen som i princip satt fast mellan våra. Ut med den, för att sedan baxa ut min, och in med paraplyvagnen igen....Haha, vilken cirkus.... kanske skulle de fundera på att utöka utrymmet för vagnar på bussar. Och ha lite mer tillmötesgående busschafförer. Jag var i alla fall genomsvett efter den bussfärden, kunde lika gärna gått...hmmm....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hos oss här får et vara max 3 barnvagnar på en buss men många gånger då jag har åkt har det varit 5. Dvs att två barnvagnar står mitt i gången. Hur smart är det på en skala+